Primul volum din seria Expoziții-dosar editat sub egida programului editorial al Institutului Prezentului, P+4 Publications, reunește un melanj de materiale de facturi diverse asociate cercetării care a însoțit prima expoziție-dosar, 24 de argumente. Conexiuni timpurii în neo-avangarda românească 1969–1971, găzduită de Muzeul Național de Artă al României între 7 noiembrie 2019 și 2 februarie 2020. Conceptul editorial al volumului pune în valoare o seamă de surse primare care permit completarea unor spații rămase încă goale în istoria recentă a artelor vizuale din România ce au în vedere schimburile internaționale din perioada anilor 1965–1971.

Volumul oferă o incursiune în activitatea unor artiști reprezentativi pentru noile practici artistice ale anilor 1970, cartografiind traseele și concepția lor artistică prin prezentarea de fotografii de arhivă, texte de artist și mărturii recente ale unora dintre aceștia. Împreună cu acestea, cartea include o cronologie non-exhaustivă a călătoriilor și a participării artiștilor la evenimente și expoziții internaționale, precum Bienala de Tapiserie de la Lausanne (începînd din 1967), Bienala de Artă Constructivă de la Nürnberg (1969), Bienala de la Veneția (1966, 1968, 1970), Bienala Tinerilor Artiști de la Paris (1965, 1971), expoziția 4 artiști români de la Bauzentrum Hamburg (1969) și seria de expoziții organizate începînd cu 1969 la Edinburgh de promotorul scoțian Richard Demarco, care a culminat cu evenimentul Romanian Art Today desfășurat în cadrul Festivalului Internațional de la Edinburgh (1971).

Totodată, volumul include și o selecție de surse secundare care evidențiază recepția internațională a artei românești în acei ani, cu texte semnate de critici de artă străini care au vizitat România, dar și o documentație fotografică a expoziției de la Muzeul Național de Artă al României.

Proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național și cu sprijinul donatorilor individuali ai Institutului Prezentului.