Lucrul pe care l-a înțeles cel mai devreme despre ea însăși, spune Rucsandra Pop, este că o interesează să spună povești prin scris. Acum însă, cînd scrie un text, se gîndește neapărat și la imaginile cu care se asociază textul, imaginea a devenit o parte foarte firească din procesul ei de lucru, o ajută să se dezbare de manierisme, să se scurcircuiteze. La scris se mai adaugă un strat, partea de documentare, pentru că poveștile nu sînt toate ale ei, ci sînt culese și de la alți oameni, conțin niște energii comune. Este vorba de o arheologie umană, dar și de o arheologie urbană, pentru că încearcă prin ceea ce scrie să recupereze nu doar momente din viața unor indivizi, ci și felul cum orașul în momentul acela conținea acele povești. Rucsandra crede că problema cu Bucureștiul este că ne e greu să îl iubim pentru că locuim la suprafața orașului, dar în momentul în care localizăm în el niște straturi sentimentale, atunci deja reușim să ne conectăm la oraș și la noi într-un mod diferit.

Ascultaţi Parkour sonor și pe Spotify https://spoti.fi/3Ul1o05 sau Youtube .
___

Episod realizat în cadrul „Uncensored Act” și „Collegium. O posibilă istorie a invizibilului”.

Proiectul face parte din Programul cultural naţional „Timișoara — Capitală Europeană a Culturii în anul 2023” și este finanţat de Municipiul Timișoara prin Centrul de Proiecte.

Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.