Gavril Pop spune că lucrările lui pornesc de la impulsuri care vin de nicăieri cînd interacționează cu niște obiecte. Pe la 11 ani și-a dat seama că îi place foarte mult ce face (acțiunea de a înregistra pe o foaie ceva, un gest), de-atunci nu și-a imaginat că o să facă altceva și nici nu s-a oprit niciodată. A prins cumva ultima apariție a Timișoarei cum era în anii 1980-90, cînd încă trăiau bunicii lui. Schimbarea cea mai mare a fost cînd părinții săi au tăiat nucii din curte, erau elementele cele mai importante ale copilăriei, și de atunci și orașul și oamenii au început să se schimbe. Are mai multe arhive mai mici într-o arhivă mai mare, a început să înregistreze foarte multe lucruri din Timișoara încă de pe la 12-13 ani. Acum aceste jurnale au devenit abstracte, evazive, nu mai înregistrează un eveniment, ci un impuls pe care poate să-l aibă din acel eveniment, își pierd cumva natura istorică.
Ascultaţi Parkour sonor și pe Spotify https://spoti.fi/3Ul1o05 sau Youtube .
___
Episod realizat în cadrul „Uncensored Act” și „Collegium. O posibilă istorie a invizibilului”.
Proiectul face parte din Programul cultural naţional „Timișoara — Capitală Europeană a Culturii în anul 2023” și este finanţat de Municipiul Timișoara prin Centrul de Proiecte.
Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.